Το American Gigolo εκτόξευσε τον Ρίτσαρντ Γκιρ και έκανε τον Giorgio Armani παγκόσμιο fashion icon, θέτοντας νέα πρότυπα ανδρικής κομψότητας και επαναπροσδιορίζοντας τη μόδα του ’80.
Υπάρχουν στιγμές που ο κινηματογράφος και η μόδα συναντιούνται τόσο αρμονικά, ώστε η ιστορία αλλάζει για πάντα. Το 1980, η ταινία «American Gigolo» του Πολ Σρέιντερ με τον Ρίτσαρντ Γκιρ δεν ήταν απλώς ένα ερωτικό θρίλερ που έμελλε να τον εκτοξεύσει στη σφαίρα των μεγάλων σταρ. Ήταν το φιλμ που έβαλε τη σφραγίδα του Giorgio Armani στο αμερικανικό κοινό, μετατρέποντας τον Ιταλό σχεδιαστή σε σημείο αναφοράς για ολόκληρη τη δεκαετία του ’80.
Ο Giorgio Armani ίδρυσε τον οίκο του το 1975 στο Μιλάνο, σε μια περίοδο όπου η ανδρική μόδα χαρακτηριζόταν από αυστηρές γραμμές, έντονες βάτες και βαριά κοστούμια που στόχευαν να δώσουν στον άνδρα μια εικόνα ισχύος και κύρους. Τα πρώτα του σχέδια απευθύνονταν κυρίως σε σώματα με αθλητική δομή, αναδεικνύοντας τη γλυπτική φόρμα του κορμού και την αίσθηση της δύναμης.
Ωστόσο, ο Armani διέκρινε γρήγορα ότι η νέα εποχή απαιτούσε κάτι διαφορετικό. Οι άνδρες στα τέλη της δεκαετίας του ’70 δεν ήθελαν πια να κρύβονται πίσω από υπερβολικές βάτες ή να ασφυκτιούν μέσα σε σκληρές γραμμές που τους έκαναν να μοιάζουν περισσότερο με «πανοπλίες» παρά με κοστούμια. Η καθημερινότητα ζητούσε κομψότητα πιο ελαφριά.
Έτσι, ο Armani προχώρησε σε μια κίνηση-τομή και αφαίρεσε τις βαριές φόδρες και τις βάτες. Το αποτέλεσμα ήταν μια σιλουέτα πιο μαλακή και ρευστή, που αγκάλιαζε το σώμα αντί να το περιορίζει. Η ανδρική φιγούρα απέκτησε φυσικότητα, χαλαρότητα και μια αβίαστη γοητεία που έμοιαζε ταυτόχρονα μοντέρνα και διαχρονική.
Αυτό το «soft tailoring» με ανάλαφρα υφάσματα και τολμηρές αποχρώσεις ήταν που τράβηξε το βλέμμα του Χόλιγουντ. Και η στιγμή της μεγάλης συνάντησης δεν άργησε να έρθει.
Αρχικά, ο ρόλος του Julian Kay στο «American Gigolo» προοριζόταν για τον Τζον Τραβόλτα. Ο μάνατζέρ του μάλιστα ήταν αυτός που πρότεινε στον Πολ Σρέιντερ τον Armani, προβλέποντας ότι βρισκόταν ένα βήμα πριν από την παγκόσμια καταξίωση. Ο Τζον Τραβόλτα είχε ήδη με Armani για το Variety, φέρνοντας τεράστια δημοσιότητα στον οίκο. Όμως τελικά αποχώρησε από το project, και λίγες εβδομάδες πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, ο σκηνοθέτης επέλεξε τον ανερχόμενο τότε Ρίτσαρντ Γκιρ.
Η αλλαγή αυτή αποδείχθηκε καθοριστική. Ο Armani, με ελάχιστο χρόνο, σχεδίασε μια ολοκαίνουργια γκαρνταρόμπα ειδικά για τον Ρίτσαρντ Γκιρ, δίνοντάς του μια εικόνα που όχι μόνο ταίριαζε στον χαρακτήρα, αλλά και τον μετέτρεψε σε σύμβολο αρρενωπότητας και κομψότητας.
Πηγή: «American Gigolo»: Η ταινία που έκανε τον Giorgio Armani συνώνυμο του στιλ