Μαρία Ποντίκα: Απαιτητική η φετινή χρονιά για τους υποψηφίους των πανελλαδικών, διαπιστώνουν οι φροντιστές της Αιτωλοακαρνανίας

Στις απαιτήσεις και τις προκλήσεις της προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις αναφέρθηκε στη «Συνείδηση» η Μαρία Ποντίκα, γραμματέας των εκπαιδευτικών – φροντιστών της Αιτωλοακαρνανίας.

Με την ευκαιρία έναρξης της εξεταστικής διαδικασίας, συμβούλευσε του μαθητές να επιλέγουν πρώτα σπουδές καθώς το επάγγελμα «αποκαλύπτεται στη πορεία».

Η γραμματέας του Δ.Σ. Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αιτωλοακαρνανίας Μαρία Ποντίκα μιλώντας στη «Συνείδηση» έδωσε το γενικό πλαίσιο τόσο για τις πανελλαδικές, αλλά και για την προετοιμασία των μαθητών του Αγρινίου και της Αιτωλοακαρνανίας, αναφέροντας παράλληλα και άλλα χαρακτηριστικά των μαθητών και των φετινών εξετάσεων σε σχέση με άλλες εξεταστικές περιόδους.

Συγκεκριμένα η κ. Ποντίκα τόνισε:

«Αρχικά, θα σας πω αυτό που λέμε στους μαθητές μας, πως κανείς δεν πέτυχε ή απέτυχε στη ζωή του επειδή δεν έγραψε καλά στις πανελλαδικές εξετάσεις. Η ικανοποίηση μετά από αγώνα χρόνων είναι ένα συναίσθημα που δεν συνηθίζεται. Η σχέση που αναπτύσσεται με τα παιδιά μέσα από στιγμές αγωνίας, κούρασης, συνεργασίας είναι κάτι το μοναδικό κάθε χρόνο. Ουσιαστικά είναι σα να δίνουμε κάθε χρόνο πανελλαδικές, τονίζοντας πως «οι δύσκολοι δρόμοι πάντα οδηγούν σε όμορφους προορισμούς… Το παιδί γίνεται αυτό που βλέπει όχι αυτό που του λένε. Άρα βασικός μας γνώμονας είναι να δείχνουμε οργάνωση, ψυχραιμία, ετοιμότητα ώστε να τους δημιουργούμε ασφάλεια. Σαφέστατα υπάρχει έντονη η ανάγκη για συνεχή διάλογο, επικοινωνία και εξατομικευμένες λύσεις στο κάθε μαθητή, εφ’ όσον καθένας/ καθεμιά αποτελεί μια διαφορετική προσωπικότητα, είτε αυτό συνεπάγεται επιπρόσθετες ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας, είτε οποιαδήποτε μορφή ψυχολογικής υποστήριξης.

Η φετινή χρονιά για τις μαθήτριες και τους μαθητές που συμμετέχουν στις πανελλαδικές είχε ιδιαίτερες απαιτήσεις και προκλήσεις. Αν και η σχολική καθημερινότητα επανήλθε σε πιο φυσιολογικούς ρυθμούς σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια της πανδημίας, η πίεση παρέμεινε έντονη. Η εξεταστέα ύλη σε αρκετά μαθήματα ήταν εκτεταμένη και, για πολλούς μαθητές, φάνηκε δυσανάλογη σε σχέση με τον διαθέσιμο διδακτικό χρόνο.

Υπήρξαν περιπτώσεις όπου η ταχύτητα κάλυψης της ύλης υπερέβαινε τις δυνατότητες ουσιαστικής αφομοίωσης, γεγονός που δημιούργησε άγχος και ανασφάλεια. Επιπλέον, η φύση της ύλης – ειδικά σε μαθήματα υψηλής βαρύτητας – απαιτούσε όχι απλώς αποστήθιση, αλλά εις βάθος κατανόηση και ικανότητα εφαρμογής γνώσεων σε σύνθετα ζητήματα. Αυτό σίγουρα ανέβασε τον βαθμό δυσκολίας. Ωστόσο, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε την προσπάθεια και την αντοχή των παιδιών. Μέσα σε ένα πιεστικό εκπαιδευτικό πλαίσιο, επέδειξαν πειθαρχία, ωριμότητα και επιμονή – στοιχεία που θα τους συνοδεύσουν πολύτιμα και πέρα από τις εξετάσεις.

Οι οργανωμένες φροντιστηριακές δομές ακολουθούμε ένα δομημένο πλαίσιο προετοιμασίας από τη Β΄ Λυκείου, καθώς όπως υποστηρίζουμε κάθε χρόνο στους μαθητές μας «η Β Λυκείου για εμάς είναι ήδη η Γ Λυκείου». Συνεπώς, παραμείναμε πιστοί στην οργάνωση της ύλης και στο πρόγραμμα των διαγωνισμάτων με στόχο την άριστη προετοιμασία των μαθητών μας. Παρά τις δυσκολίες και τις απαιτήσεις της φετινής χρονιάς, αυτό που κυριάρχησε ήταν η θέληση των παιδιών να προχωρήσουν μπροστά. Μπορεί η ύλη να ήταν εκτενής και ο δρόμος κουραστικός, όμως οι υποψήφιοι απέδειξαν ότι διαθέτουν αντοχές, ωριμότητα και πίστη στον στόχο τους.

Πάντα υπάρχουν οι «ευλογημένοι» που λέμε, που έχουν ένα ξεκάθαρο στόχο και όνειρο από τη πιο μικρή ηλικία και πορεύονται με γνώμονα αυτό. Στον αντίποδα υπάρχουν και οι μαθητές που στοχεύουν να ανταποκριθούν σε γονικές απαιτήσεις ή σε επαγγέλματα (όπως αστυνομικές σχολές) για σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά και υπάρχουν και μαθητές που επιδιώκουν να γράψουν όσο περισσότερα μόρια αποφασίζοντας μετέπειτα. Αυτό που συμβουλεύουμε τους μαθητές μας είναι να επιλέγουν πρώτα σπουδές και το επάγγελμα αποκαλύπτεται στη πορεία. Φυσικά, συνεργαζόμαστε και με συμβούλους Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού ώστε να δώσουν κατευθυντήριες γραμμές

Αιτωλοακαρνανία: 1.400 μαθητές στη «μάχη» για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια

Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας είναι το μοναδικό μάθημα Γενικής Παιδείας στο οποίο εξετάστηκαν την Παρασκευή (30.5.25) οι υποψήφιοι των ΓΕΛ, ενώ από τη Δευτέρα 2 Ιουνίου έως και την Παρασκευή 6 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε μαθήματα προσανατολισμού.

Στην Αιτωλοακαρνανία θα δώσουν τη «μάχη» τους για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 1.400 μαθητές από τα ΓΕΛ και 400 από τα ΕΠΑΛ. Τα εξεταστικά κέντρα για τους υποψηφίους των ΓΕΛ της Αιτωλοακαρνανίας είναι 23, για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ είναι 4, ενώ οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες που θα εξεταστούν είναι 12 για τα ΓΕΛ και 19 για τα ΕΠΑΛ από την Αιτωλοακαρνανία και 2 υποψήφιοι που θα έρθουν από τη Λευκάδα.

Το πρόγραμμα των επόμενων ημερών των Πανελλαδικών εξετάσεων για τα ΓΕΛ είναι το εξής:

Δευτέρα 2-6-2025

Αρχαία Ελληνικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών)

Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών + Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής)

Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας)

Τετάρτη 4-6-2025

Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών)

Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών + Ο.Π. Σπουδών Υγείας)

Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής)

Παρασκευή 6-6-2025

Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών)

Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών + Ο.Π. Σπουδών Υγείας)

Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής)

Ρεπορτάζ: Κώστας Χονδρός

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν