Αγρίνιο: «Μάχη» για να αποτραπούν οι μετακινήσεις μαθητών στα δημοτικά και η συγχώνευση σχολικών τμημάτων

Εκπαιδευτικοί και γονείς στο Αγρίνιο αντιδρούν στην πρακτική του Υπουργείου. Δίνουν «μάχη» όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση” για να αποτραπούν οι μετακινήσεις μαθητών στα δημοτικά και η συγχώνευση σχολικών τμημάτων. Τι αναφέρουν η Πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων, Αγγελική Συργιάννη και ο Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων, Γιώργος Αλεξόπουλος

Αναλυτικά το δημοσίευμα:

Στις επάλξεις, παρά το γεγονός ότι έκλεισαν τα σχολεία, είναι η εκπαιδευτική κοινότητα, όπως επίσης και οι γονείς με την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να προσχωρήσει στην συγχώνευση τμημάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Εκπαιδευτικοί και γονείς είναι έτοιμοι για όλα, ενώ παράλληλα κάνουν ενέργειες, ώστε να αποτραπεί η εφαρμογή της πρόθεσης αυτής πριν καλά – καλά πλησιάσουμε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει τη δημιουργία τμημάτων 25 παιδιών και από και έπειτα τα υπόλοιπα παιδιά να μετακινούνται σε όμορα σχολεία και όχι ως είθισται, βάσει νόμου το τμήμα να «σπάει» στα δύο.

Με τον τρόπο αυτό τα μεγάλα σχολεία της Πρωτοβάθμιας θα οδηγηθούν στην συγχώνευση σχολικών τμημάτων και κατά κύριο λόγο αυτό θα συμβεί πιθανότατα στην πρώτη τάξη του δημοτικού των σχολείων αυτών.

Η Πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων – Νηπιαγωγών Αγρινίου Θέρμου Αγγελική Συργιάννη, μιλώντας στη «Σ» και αναλύοντας το κλίμα που υπάρχει αυτή την στιγμή επεσήμανε:

Η Αγγελική Συργιάννη

«υπάρχει μια πρώτη εικόνα από το Υπουργείο Παιδείας ότι σκοπεύει να κινηθεί στην κατεύθυνση της συγχώνευσης σχολικών τμημάτων. Αυτό σημαίνει ότι θα επιδιώξει ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα να είναι 25, ενώ από κει και πάνω, όταν δηλαδή συμπληρώνεται ο αριθμός των 25 μαθητών, τα παιδιά θα μετακινούνται σε όμορα σχολεία και ειδικά τα παιδιά της πρώτης δημοτικού.

Βέβαια, να τονίσουμε πως δεν είναι τίποτε σίγουρο, διότι εμείς ως Σύλλογος και οι αιρετοί μας που είναι εκλεγμένοι στο ΠΥΣΠΕ όλο το καλοκαίρι θα επιδιώξουμε να μην συμβεί κάτι τέτοιο.

Βρισκόμαστε συνεχώς σε επαγρύπνηση για να μην εφαρμοστεί κάτι τέτοιο και να τηρηθεί ο νόμος που προβλέπει ότι τα παιδιά από 25 και πάνω μοιράζονται σε δύο τμήματα από την στιγμή που υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα, χωρίς φυσικά να χρειάζεται να μετακινηθούν σε όμορο σχολείο.

Στόχος μας είναι η πρόθεση του Υπουργείου να μην εφαρμοστεί σε κανένα σχολείο και γι’ αυτό δεν είναι δυνατόν να αναφέρουμε αριθμό σχολείων που πιθανότατα ισχύσει αυτό. Όλες οι αποφάσεις περί λειτουργίας των σχολείων λαμβάνονται εντός του καλοκαιριού, παρά το ότι τα σχολεία είναι κλειστά.

Το γεγονός όμως αυτό, ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται αυτή την εποχή, δεν μας εμποδίζει να βρισκόμαστε σε επαγρύπνηση, σύλλογος, αιρετοί και Διευθυντές σχολείων και να επιδιώκουμε να εφαρμοστεί ο νόμος που υπάρχει και εφαρμόζεται τόσα χρόνια. Οι οριστικές αποφάσεις θα είναι γνωστές στο τέλος του Αυγούστου ή στις αρχές του Σεπτέμβρη.

Με την εφαρμογή του νόμου και το «σπάσιμο» των τμημάτων επιδιώκουμε να συνεχίσει να επιτυγχάνεται και η καλύτερη εμπέδωση των μαθημάτων από τα παιδιά. Μας ενδιαφέρει το όφελος των μαθητών μας και το όφελος της λειτουργίας των σχολείων μας.

Σε μια τάξη της πρώτης δημοτικού με 25 παιδιά δεν είναι δυνατόν ούτε ο εκπαιδευτικός να δουλέψει, ούτε τα παιδιά να έχουν την απόδοση που θα μπορούσαν να έχουν, αν το τμήμα ήταν μικρότερο σε αριθμό παιδιών, συνεπώς και πιο ευέλικτο.

Όλες οι επιστημονικές μελέτες αναφέρουν, τεκμηριώνοντάς το φυσικά, ότι οι πρώτες τάξεις του δημοτικού πρέπει να έχουν ως και 15 παιδιά και οι μεγαλύτερες μέχρι και 20 παιδιά και εμείς εδώ και χρόνια ζητάμε να υπάρχουν μέσα σε κάθε τμήμα μέχρι και 20 παιδιά, ώστε να υπάρξει ουσιαστικό αποτέλεσμα στη μάθηση.

Το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ότι κινείται μόνο με βάση τους αριθμούς και όχι με γνώμονα το ποιοτικό κομμάτι, ενώ η εκπαίδευση δεν είναι αριθμοί. Επειδή σε απομακρυσμένα μέρη υπάρχουν τρεις μαθητές δεν είναι δυνατόν αναλογικά σε όλη την Ελλάδα να υπάρχουν 18 μαθητές.

Πρέπει να προσεγγίσει την εκπαίδευση με βάση την ποιότητα, την ουσία και το όφελος των μαθητών και όχι να κοιτάζει μόνο τους αριθμούς, αν και αυτό συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια ανεξαρτήτως υπουργού. Έχουμε να κάνουμε με ψυχές και αυτό οι άνθρωποι του Υπουργείου πρέπει να το έχουν συνέχεια στο μυαλό τους».

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων των Δημόσιων Σχολείων του Δήμου Αγρινίου Γιώργος Αλεξόπουλος, μιλώντας στη «Σ» και προσεγγίζοντας το θέμα από την πλευρά των ενεργών γονέων επεσήμανε:

Ο Γιώργος Αλεξόπουλος

«δεν έχουμε πλήρη εικόνα για το ζήτημα, διότι είναι σε εξέλιξη και κυρίως επειδή υπάρχει προσπάθεια, ώστε να μην συμβεί κάτι τέτοιο.

Μέχρι στιγμής γνωρίζουμε ότι αν εφαρμοστεί η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας θα επηρεάσει το 2ο δημοτικό σχολείο Αγρινίου, το 8ο δημοτικό, το 10ο δημοτικό και το 2ο δημοτικό του Αγίου Κωνσταντίνου Αγρινίου.

Στα σχολεία αυτά λόγω της συμπλήρωσης των 25 παιδιών στα τμήματα έφυγαν από 1 έως και 4 μαθητές συνολικά. Επαναλαμβάνω και από τα τέσσερα αυτά σχολεία. Βέβαια, αυτή η μετακίνηση που θα γίνει με τη νέα σχολική χρονιά πιστεύουμε πως θα είναι η αρχή και πως δεν θα υπάρχει σταματημός μετά.

Το ζούμε αυτό για δεύτερη φορά. Το ζήσαμε πέρυσι στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τώρα έρχεται και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Βέβαια, υπάρχει μεγάλη διαφορά, γιατί στη Δευτεροβάθμια τα παιδιά είναι μεγαλύτερα και η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος πιθανότατα να μην είναι τόσο βαρύ πράγμα, αλλά για τα παιδιά του δημοτικού διαφέρει πολύ. Στο νηπιαγωγείο ήταν όλα μαζί και ξαφνικά κάποια εγκαταλείπουν τις παρέες τους, αλλά το σημαντικότερο είναι η παιδαγωγική διάσταση που τίθεται στο ζήτημα.

Παρακολουθούμε στενά το θέμα και πιστεύουμε ότι δεν θα αλλάξει κάτι. Υπάρχει εμμονή από το Υπουργείο για να συρρικνώσουμε τα πράγματα, παρά το γεγονός ότι ο Πρωθυπουργός πανηγύρισε την απόφαση του ΣτΕ για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ενώ ταυτόχρονα μας είπε ότι στηρίζει τα δημόσια. Πόση αντιφατικότητα δηλαδή;

Βλέπουμε, όπως προανέφερα, να υπάρχει διάθεση συρρίκνωσης και θεωρούμε πως πιέζει και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου για τις αλλαγές αυτές, γιατί το ίδιο γίνονταν και όταν συνέβαινε η ίδια υπόθεση με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Μάλιστα, στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στήθηκε ένα πανηγυράκι με τη διάχυση του εκπαιδευτικού έργου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Όλα ακούγονται ωραία, ευλογούμε τα γένια μας, αλλά τα παιδιά μας τα στοιβάζουμε σε αίθουσες που είναι αποθήκες.

Η νομοθεσία για την πυρασφάλεια προβλέπει πως ένας μαθητής πρέπει να είναι ανά 2τμ, που σημαίνει ότι χρειάζονται αίθουσες περίπου των 60τμ και οι αίθουσες του Αγρινίου, πλην αυτών που είναι στα πολύ καινούργια σχολικά κτήρια, δεν είναι πάνω από 20τμ. Παραλογισμός, δυστυχώς είναι στενάχωρο το ζήτημα και δεν ξέρουμε αν θα έχει τέλος.

Σαν γονείς προσπαθούμε να διεκδικήσουμε αυτά που πρέπει για τα παιδιά μας και καλούμε στο πλευρό μας όλο τον κόσμο. Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, ακόμη και της κινητοποίησης. Πρέπει να δείξουμε την αντίθεσή μας».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση”

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν