Ερώτηση Σταρακά για το «Αγρίνιο – Καρπενήσι»

Χριστίνα Σταρακά στη βουλή προς τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών για τον οδικό άξονα Αγρίνιο – Καρπενήσι: «Όσο είμαι βουλευτής δεν θα επιτρέψω το έργο αυτό να ξεχαστεί!» Καμία συγκεκριμένη δέσμευση από την κυβέρνηση.

Την εγκατάλειψη του αναπτυξιακού σχεδιασμού για την Αιτωλοακαρνανία και τη Δυτική Στερεά στηλίτευσε από το βήμα της Βουλής η Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Χριστίνα Σταρακά, στη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησής της για τη στασιμότητα τμημάτων του κρίσιμου οδικού άξονα Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Η Χριστίνα Σταρακά επεσήμανε ότι:

• Η μελέτη για το τμήμα Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης (ανατεθείσα από το 2008) παραμένει ανεκτέλεστη, με νέα παράταση ως τις 28 Ιουνίου 2025.
• Στις 16 Μαΐου 2025, το Υπουργείο ανακάλεσε την ένταξη των μελετών του άξονα από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης λόγω μη υπογραφής συμβάσεων από το 2022.
• Η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό παραπέμπεται πλέον στο 2026, με απουσία χρηματοδότησης και χωρίς κανέναν δεσμευτικό οδικό χάρτη.

Η Βουλευτής κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση δείχνει πλήρη αδιαφορία για τα έργα στην Αιτωλοακαρνανία.«Το 2023 μου είπατε ότι μπήκατε στο GoogleMaps για να δείτε πού είναι ο δρόμος που ενώνει το Αγρίνιο με το Καρπενήσι. Σήμερα, πάλι υπεκφυγές. Ούτε μία ημερομηνία, ούτε ένας φορέας, ούτε ένα ευρώ εξασφαλισμένο. Αυτό δεν είναι αναπτυξιακή στρατηγική — είναι πολιτική ακινησία», δήλωσε η κ. Σταρακά.

Τι απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Ταχιάος:

Ο κ. Ταχιάος δεν έδωσε καμία συγκεκριμένη απάντηση στα ερωτήματα που έθεσε η Βουλευτής για:
• την ολοκλήρωση της μελέτης Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης,
• την επανένταξη των μελετών του οδικού άξονα στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης,
• το χρονοδιάγραμμα και τις δημοπρατήσεις ανά τμήμα,
• τη χρηματοδότηση της σύνδεσης Αγρινίου – Ιόνιας Οδού.

Αντί αυτών, ο Υφυπουργός ανέφερε ότι:
• «Προτεραιότητα δίνεται στο τμήμα Λαμία – Καρπενήσι, όπου τρέχουν μελέτες»,
• «Πρέπει να προηγηθούν μελέτες βιωσιμότητας για τον υπόλοιπο άξονα»,
• «Τα χρήματα δεν είναι απεριόριστα»,
• Η σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια Οδό “αποτελεί προτεραιότητα”, χωρίς ωστόσο χρονοδιάγραμμα, χρηματοδότηση ή τεχνική ετοιμότητα.

Η Χριστίνα Σταρακά σχολίασε ότι:
«Το Υπουργείο έχει βάλει στον «πάγο» τα έργα της Αιτωλοακαρνανίας. Με ποια λογική προκρίνονται άλλα τμήματα ενώ τα δικά μας εγκαταλείπονται; Με βάση την εκλογική περιφέρεια του κάθε Υπουργού; Επειδή δεν έχουμε Υπουργό Υποδομών από την Αιτωλοακαρνανία, εμείς θεωρούμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας;»

Και κατέληξε:
«Όσο είμαι Βουλευτής, δεν θα αφήσω αυτό το έργο να ξεχαστεί. Θα επιμένω μέχρι να ολοκληρωθεί. Δεν είναι δρόμος για να πάμε στο χωριό. Είναι έργο ανάπτυξης της κυκλικής οικονομίας για όλη τη χώρα.»

Μπορεί επίσης να σας αρέσουν